poniedziałek, 23 marca 2020

3. Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych.

Przypomnij sobie, jak zamienia się ułamki dziesiętne na zwykłe, a jak -  zwykłe na dziesiętne.

W każdym działaniu poniżej zamienimy ułamek zwykły na dziesiętny - jeśli to możliwe (tak zdecydowanie łatwiej przy dodawaniu i odejmowaniu ułamków) 
lub dziesiętny na zwykły.



Teraz kolej na Ciebie, przepisz zadanie i zapisz obliczenie 
w zeszycie.



6. Mnożenie ułamków przez liczby naturalne.

Obejrzyj filmik → kliknij tutaj

Przepisz do zeszytu i oblicz:


Resztę zadań znajdziesz na  → https://learningapps.org/  


czwartek, 19 marca 2020

2. Ćwiczymy zapisywanie ułamków zwykłych.


      2. Przerysuj i pokoloruj wskazaną część elementów          
       zgodnie z instrukcją. Zapisz, jaka część elementów 
       nie została pokolorowana.
    3. Przerysuj i pokoloruj wskazane części prostokątów. 
           (Pamiętaj aby najpierw podzielić ich na tyle części ile wskazuje mianownik)


5. Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10,100,1000.

Obejrzyj filmik → kliknij tutaj


Oblicz (przesuwając przecinek).



środa, 18 marca 2020

2. Rodzaje ostrosłupów

Tylko te zaznaczone figury na zielono to ostrosłupy
Przerysuj ostrosłup i jego opis do zeszytu. 
W każdym ostrosłupie podstawa jest wielokątem, a ściany boczne są trójkątami.
Jeśli podstawą ostrosłupa jest wielokąt foremny (np kwadrat, trójkąt równoboczny, sześciokąt foremny) to taki ostrosłup nazywamy prawidłowym.
Ostrosłup którego wszystkie ściany są trójkątami równobocznymi nazywamy czworościanem foremnym.




2. Ćwiczymy dzielenie ułamków dziesiętnych

Oblicz. Pamiętaj, najpierw zamień na dzielenie 
przez liczbę naturalną.
a) 4,83 : 0,7    b) 42,9 : 11     c) 0,253 : 0,23

Powodzenia :)

wtorek, 17 marca 2020

2. Wartość bezwzględna i liczby przeciwne.




Na osi liczbowej odległość punktu o współrzędnej 4 od puntu 
o współrzędnej 0 jest równa 4. Tak samo daleko od punktu 0 ma punkt o współrzędnej - 4. 

Odległość dowolnej liczby od liczby 0 na osi liczbowej nazywamy wartością bezwzględną tej liczby.

Możemy zapisać to tak
Np:  |-8| = 8       |-6,5| = 6,5      |0| = 0     |13,3| = 13,3


    Przepisz do zeszytu i uzupełnij:


   Przerysuj i uzupełnij tabelkę: